we love music

Brukernavn


Velkommen til Bengans Kundeservice

Har du spørsmål om bestillingen din? Skriv spørsmålet ditt i vårt skjema, du finner det i den blå boksen med i nedre høyre hjørne. Det utfylte skjemaet gjør det enklere og raskere for våre ansatte å besvare henvendelsen din.
Du kan også kontakte oss på support@bengans.se
Telefontid mandag–fredag kl. 10–12, tlf: +46-31-425223

Vanlige spørsmål:
Her kan du få svar om bestillingen din (du må være innlogget)





* Bengans gjør alt for å sende bestillingen din så raskt som mulig
* Vi har flere lagre, derfor sendes kanskje ikke bestillingen din samme dag
* Hvis vi ikke kan levere en vare, refunderer vi alltid pengene



Adresse for returer: (Ikke send før du har fått svar fra oss.)
Bengans E-Handel
Slakthusomr. Hall G
415 02 Göteborg
Sverige



Organisasjonsnummer: 556609-3901
VAT nr: SE556609390101


Fakturaen sendes via e-post i forbindelse med leveringen.






BESTILLING:

Jeg vil ha bestillingen min sendt til en alternativ adresse.
Jeg vil at bestillingen min skal pakkes på en spesiell måte
Hvordan vet jeg når bestillingen min er sendt?
Bestillingen min er forsinket, hvorfor?
Varen min kom frem skadet
Varen min har en produksjonsfeil
Jeg har fått feil vare


LEVERING/FRAKT:

Hva blir fraktkostnaden for bestillingen min?
Jeg vil endre leveringsmåte
Jeg vil endre mobilnummer/adresse/e-post, men bestillingen min er allerede sendt
Hva er leveringstiden?
Hvordan sporer jeg bestillingen min?
Hvor lenge ligger pakken min hos hentestedet/butikk?
Jeg rakk ikke å hente pakken min hos hentestedet, og den har blitt sendt i retur til dere. Hva skjer nå?
Jeg har valgt leveringsmåte 'Hent i butikk'. Hvordan vet jeg når bestillingen min er klar for henting?
Bestillingen min er delvis levert, hva betyr det?


NETTSIDEN:

Jeg har glemt passordet/meldingsnavnet mitt
Jeg finner ikke bestillingen min på Bengans-kontoen min
Hvordan søker jeg etter noe på nettsiden?
Det jeg søker etter fantes ikke på nettsiden, er det mulig å få tak i det likevel?
Er varen på lager?


AVBESTILLING/BYTTE/REFUSJON:

Jeg vil avbestille en bestilling
Jeg vil bytte varen min
Jeg vil angre kjøpet mitt
Hvor lang tid tar en refusjon?





BESTILLING:

Jeg har ikke mottatt en ordrebekreftelse/leveringsbekreftelse
Først, sjekk om det ikke har blitt fanget i spamfilteret. Hvis du ikke finner det der, kontakt oss på support@bengans.se så ser vi hva som kan ha gått galt.


Kan jeg betale med et gavekort?

På nettsiden kan du betale med digitale gavekort som er kjøpt via nettsiden, men ikke med fysiske gavekort (i plast) som kan kjøpes i butikk. De kan kun brukes i butikk.
 

Jeg vil endre adressen min/telefonnummeret mitt/e-posten min
Vennligst kontakt kundeservice på support@bengans.se, så hjelper vi deg.

Har du byttet e-postadresse permanent, kan vi hjelpe deg med å slå sammen to kundekontoer, slik at du beholder ordreoversikten din på samme konto. Kontakt oss på support@bengans.se, så hjelper vi deg.


Jeg vil legge til en vare i bestillingen min
Dessverre kan vi ikke legge til varer i en allerede behandlet bestilling. Derimot kan vi avbestille bestillingen deres, og så kan dere legge inn en ny bestilling med alle varene dere ønsker å bestille, så lenge ingen del-levering har skjedd. Kontakt oss i så fall.
 

Jeg vil ha bestillingen min sendt til en alternativ adresse
Betaler dere med kort eller Swish, har dere muligheten til å oppgi en alternativ adresse når dere legger inn bestillingen, og så lenge bestillingen deres ikke er sendt, kan vi også endre dette i etterkant. I så fall sender dere en e-post til oss. Har dere lagt en bestilling med faktura, må adressen sendes til den adressen dere er folkeregistrert på.
 

Jeg vil at bestillingen min skal pakkes på en spesiell måte
Dessverre har vi ikke mulighet til å ta individuelle ønsker om emballering av bestillinger og varer. Dette skyldes at både ordrebehandling og emballering styres automatisk i forhold til lageret, og individuelle ønsker kan derfor dessverre ikke imøtekommes. Vi pakker alle kundeordrer så omsorgsfullt som vi kan.
 

Hvordan vet jeg når bestillingen min er sendt?
Dere vil motta en leveringsbekreftelse på e-post så snart bestillingen deres er sendt.

Hvorfor tar min bestilling så lang tid?
Hvis bestillingen deres ikke er sendt, kan det skyldes at det finnes en restnotert vare i bestillingen deres som forsinker forsendelsen. Hvis det finnes andre varer i bestillingen som er på lager, vil disse bli sendt innen 10-15 virkedager, og den restnoterte varen sendes fraktfritt i etterkant.

Hvis dere har forhåndsbestilt et produkt med senere utgivelse, vil hele bestillingen bli sendt når dette produktet slippes.

Hvis bestillingen deres har blitt sendt men ikke har kommet frem til dere eller et hentepunkt innen 5 virkedager, send oss en e-post så hjelper vi dere med å spore pakken.
 

Varen min kom frem skadet
Det var leit å høre! Send oss en e-post på support@bengans.se, legg gjerne ved bilder av skaden, samt emballasjen i JPEG-format, så hjelper vi deg. For at reklamasjonen din skal være gyldig, må du kontakte oss via e-post innen 14 dager, vi vil komme tilbake til deg så snart som mulig.
 

Varen min har en produksjonsfeil
Det var ikke bra, det skal vi løse så snart som mulig! Send oss en e-post på support@bengans.se, legg gjerne ved bilder av feilen i JPEG-format, så hjelper vi deg. For at reklamasjonen din skal være gyldig, må du kontakte oss via e-post innen 14 dager, vi vil komme tilbake til deg så snart som mulig.
 

Jeg har fått feil vare
Vi beklager dette, det skal vi ordne! Send oss en e-post på support@bengans.se, så hjelper vi deg. For at reklamasjonen din skal være gyldig, må du kontakte oss via e-post innen 14 dager. Vi vil komme tilbake til deg så snart som mulig.


LEVERING/FRAKT:

Hva blir fraktkostnaden for min bestilling?
Forsendelseskostnader beregnes ut fra forsendelsesmetode, størrelse og vekt på pakken, samt leveringsadresse. Vi forbeholder oss retten til å endre leveringskostnader basert på endringer i fraktsatser fra Bring.

Jeg vil endre leveringsmåte
Så lenge bestillingen deres ikke er sendt, kan vi hjelpe dere med dette. Send en e-post til support@bengans.se.


Jeg vil endre mobilnummer/adresse/e-post, og bestillingen min er sendt
Dessverre kan vi ikke endre mobilnummer, adresse eller e-post på en sendt bestilling. Du kan likevel spore bestillingen via lenken i leveringsbekreftelsen.


Hva er leveringstiden?
Leveringstid for hver enkelt produkt er oppgitt på produktsiden. Normal leveringstid er 3-7 arbeidsdager for lagerførte varer og 4–10 arbeidsdager for varer som er på lager hos våre leverandører.


Hvordan sporer jeg bestillingen min?
I leveringsbekreftelsen deres er det lagt ved en lenke med sporingsinformasjon.


Hvor lenge blir pakken min liggende hos mitt utleveringssted?
Bring lar pakken ligge i 7 dager hos utleveringsstedet før den returneres til oss.


Jeg rakk ikke å hente pakken min hos utleveringsstedet, og den har nå blitt returnert til dere. Hva skjer nå?
Når pakken returneres til oss, vil vi kreditere kostnaden for varen/varene. Frakten må dere fortsatt betale, og det påløper et håndteringsgebyr på 150 NOK for uavhentede forsendelser. Hvis dere fortsatt ønsker varen, kan dere legge inn en ny bestilling via nettsiden.


Jeg har valgt leveringsmåte 'Hente i butikk', hvordan vet jeg når bestillingen min er klar for henting?
Dere får en leveringsbekreftelse på e-post når bestillingen deres er klar for henting i butikken.

Bestillingen min er dellevert, hva betyr det?
Artikkelen som ikke er sendt, er restnotert og sendes fraktfritt i etterkant så snart den er på lager.


NETTSIDEN:

Jeg har glemt passordet/brukernavnet mitt
Brukernavnet deres er e-postadressen. Passordet kan dere tilbakestille her: https://www.bengans.no/shop?funk=kund_skickapw


Jeg finner ikke bestillingen min på Bengans-kontoen min
Sjekk om dere brukte en annen e-postadresse da dere la inn bestillingen. Hvis dette ikke er problemet, kontakt oss på support@bengans.se, så hjelper vi dere.


Hvordan søker jeg etter noe på nettsiden?
Øverst på nettsiden finnes et forstørrelsesglass med teksten 'Søk...' ved siden av.


Det jeg leter etter fantes ikke på nettsiden, er det mulig å få tak i det likevel?
Det er mulig! Vi har flere importsystemer. Kontakt oss på support@bengans.se, så sjekker vi om vi kan få tak i varen dere leter etter. Legg ved så mye informasjon dere har om produktet, som artist, tittel, EAN og/eller artikkelnummer, så kan vi behandle saken deres raskere.


Er varen på lager?
I nettbutikken kan dere se en vares status ved å klikke på varen. De ulike statusalternativene er 'På lager', 'Få på lager' eller 'Ikke på lager'. Vi gjør vårt beste for å vise en korrekt lagerstatus, men tar forbehold om eventuelle lagerfeil. Hvis dere vil være helt sikre på om en vare er på lager eller ikke, er dere velkomne til å ringe eller sende oss en e-post. Vær oppmerksom på at lagersaldo gjelder for nettbutikken vår, ikke for butikkene våre.

AVBESTILLING/BYTTE/REFUSJON:

Jeg vil avbestille en bestilling
Så lenge bestillingen ikke er sendt fra oss, kan vi avbestille den. Kontakt oss da via e-post på support@bengans.se.


Jeg vil bytte varen min
Hvis dere ønsker å bytte en vare til en annen, returnerer dere varen dere ikke vil beholde sammen med en kopi av plukklisten/følgeseddelen fra pakken, hvor dere skriver 'ÅNGRAT KÖP'. Vi refunderer kostnaden for varen (ikke frakten) når vi har mottatt returen. Det er deres ansvar at varen når fram til oss i ny tilstand og uåpnet emballasje, så velg leveringsmåte deretter. Dere kan deretter legge inn en ny bestilling på varen dere ønsker i stedet. Returadresse for angret kjøp er:

BENGANS E-HANDEL
RETURER
Slakthusområdet, Hall G
415 02 GÖTEBORG
SVERIGE



Jeg vil angre på kjøpet mitt
Hvis du ønsker å angre på kjøpet ditt innen 14 dager, returnerer du varen sammen med en kopi av plukklisten/følgeseddelen fra pakken, hvor du skriver 'ÅNGRAT KÖP'. Vi refunderer kostnaden for varen (ikke frakten) når vi har mottatt returen. Det er ditt ansvar at varen kommer fram til oss i ny tilstand og uåpnet emballasje, så velg leveringsmåte deretter. Vår returadresse er:

BENGANS E-HANDEL
RETURER
Slakthusområdet, Hall G
415 02 GÖTEBORG
SVERIGE

Hvor lang tid tar en tilbakebetaling?
En returnert vare refunderes først når vi har mottatt bestillingen deres.












Kontakta oss