Brukernavn


Velkommen til Bengans Kundeservice

Har du spørsmål om bestillingen din? Bruk vårt kundeskjema (nederst til høyre på siden). Det utfylte skjemaet hjelper oss med å svare raskt.

Du kan også kontakte oss via e-post på support@bengans.se eller ringe oss på telefon mandag–fredag kl. 10–12:

Telefon: +46-31-425223

Vanlige spørsmål

Jeg har ikke mottatt en ordrebekreftelse/leveringsbekreftelse

Sjekk først spamfilteret. Hvis du ikke finner det der, kontakt oss på support@bengans.se så hjelper vi deg.

Jeg vil endre adressen min/telefonnummeret mitt/e-posten min

Kontakt kundeservice på support@bengans.se så hjelper vi deg.

Bestillingen min er forsinket, hvorfor?

Hvis bestillingen din er forsinket, kan det skyldes restnoterte varer. Kontakt oss for mer informasjon.

Kan bestillingen pakkes på en spesiell måte?

Dessverre tilbyr vi ikke spesialpakking på grunn av automatiserte prosesser. Vi pakker alle bestillinger nøye så de kommer i god stand.

Hva blir fraktkostnaden for bestillingen min?

Fraktkostnader beregnes basert på metode, størrelse og vekt på pakken, samt leveringsadresse. Når alle varer ligger i handlekurven, kan du se fraktkostnaden for bestillingen din i kassen.

Hvordan sporer jeg bestillingen min?

Sporingsinformasjon finner du i leveringsbekreftelsen som sendes via e-post.

Jeg vil avbestille en bestilling

Så lenge bestillingen ikke er sendt fra oss, kan vi avbestille den. Kontakt oss via e-post på support@bengans.se.

Jeg vil returnere eller bytte varen min

Hvis du ønsker å returnere varen din, må du følge prosedyrene oppgitt på nettsiden. Vi hjelper deg gjerne med informasjon om retur. Kontakt oss via e-post på support@bengans.se

Hvor lang tid tar en refusjon?

En returnert vare refunderes først når vi har mottatt den.

Jeg har glemt passordet/brukernavnet mitt

Du kan tilbakestille passordet ditt via vår nettside. Kontakt oss hvis du trenger hjelp.

Spørsmål og svar

Er artikkelen på lager?
I nettbutikken kan du se om en artikkel har statusen "På lager" eller "På leverandørlager". Vi gjør vårt beste for å vise en korrekt lagerstatus, men tar forbehold om eventuelle lagerfeil. Ønsker du å være sikker på om en artikkel er på lager, er du velkommen til å ringe eller sende oss en e-post (support@bengans.se). Vær oppmerksom på at lagersaldoen gjelder for vår nettbutikk, ikke for våre fysiske butikker.

Ordrestatus og spore forsendelse
Når vi har mottatt din bestilling, får du en ordrebekreftelse på e-post med dine registrerte kundeopplysninger og bestilte artikler. Sjekk at opplysningene stemmer.

Logger du inn på kontoen din, kan du se ordrestatusen din (mottatt, sendt eller avbestilt). Så snart bestillingen sendes til deg, får du en leveringsbekreftelse via e-post som angir hvilke artikler som er sendt og om noen er restnotert. Leveringsbekreftelsen sendes til deg uavhengig av om du har gjort kjøpet som innlogget kunde eller ikke.

Vi bruker Bring innen Norge, som leverer til ditt nærmeste utleveringssted. For pakker under 300g vil pakken komme i din postkasse; dette tilvalget kan også brukes for større pakker opptil 3kg.

Kan jeg bestille plater jeg ikke finner i nettbutikken?
Ulike plater er tilgjengelige i varierende tidsperioder. Når en plate blir utsolgt, avgjør plateselskapet om den skal trykkes opp igjen. Hvis de velger å ikke trykke den opp, blir den utgått og kan ikke lenger bestilles. I noen tilfeller kan den imidlertid fortsatt være tilgjengelig via import. Hvis du savner en plate i nettbutikken vår, er du velkommen til å kontakte oss, så undersøker vi om den kan kjøpes inn via import.

Cookies
For å gi deg som besøkende en god opplevelse bruker vi cookies. Dette inkluderer både nødvendige cookies for nettstedets grunnleggende funksjonalitet, men også cookies for ytelse, personalisering, markedsføring og mer. Du bestemmer selv ved å tilpasse dine cookie-innstillinger etter eget ønske.

Nødvendige cookies aktiverer grunnleggende funksjoner som sørger for at nettstedet fungerer trygt og riktig. Disse kan derfor ikke slås av. Disse cookiene håndterer blant annet navigasjon på siden, neste steg i kjøpsprosessen og innlogget modus.

Statistikk og analyse. Disse cookiene gir oss informasjon om hvordan brukeropplevelsen på vårt nettsted fungerer og gir oss mulighet til å jobbe med forbedringer, brukervennlighet, kundeservice og andre lignende funksjoner.

Markedsføringscookies brukes til annonsering, hvor vi, sammen med våre samarbeidspartnere, kan kommunisere den typen tilbud vi vurderer som mest relevante for deg og dine preferanser.

Personaliseringcookies brukes til å tilpasse din opplevelse av nettstedet basert på dine preferanser, kjøpshistorikk og hvordan du har navigert. Dette gir deg mer relevante tilbud og en bedre brukeropplevelse.

GDPR (General Data Protection Regulation)
GDPR (General Data Protection Regulation) er en EU-forordning som gjelder i hele EU fra og med 25. mai 2018. GDPR erstatter den svenske Personopplysningsloven. Dette innebærer at kravene til hvordan selskaper og organisasjoner kan behandle dine personopplysninger, skjerpes. Bengans Skivbutik AB, organisasjonsnummer 5566093901, er behandlingsansvarlig og ansvarlig for behandlingen av personopplysninger i samsvar med Personvernforordningen (GDPR). Forordningen styrker dine rettigheter når det gjelder personlig integritet. Det er viktig at du føler deg trygg på hvordan dine personopplysninger behandles.

Dine rettigheter
Du har rett til å få vite hvilke av dine personopplysninger Bengans Skivbutik AB behandler og til hvilke formål. Dette skjer gjennom en forespørsel om et såkalt registerutdrag. Vi er forpliktet til gratis, etter forespørsel, å gi informasjon om personopplysninger som angår deg, hvor disse opplysningene er hentet fra, formålene med behandlingen, og hvilke mottakere eller kategorier av mottakere opplysningene er delt med. Send forespørselen din til support@bengans.se. Vi forbeholder oss retten til, ved åpenbart grunnløse eller urimelige forespørsler, enten å kreve et rimelig gebyr som dekker de administrative kostnadene for å gi informasjonen eller utføre tiltaket som er forespurt, eller å nekte å imøtekomme forespørselen.

Du har også rett til å kreve at Bengans Skivbutik AB sletter dine personopplysninger fra alle systemer. Dette kalles i loven for 'retten til å bli glemt'. Bengans Skivbutik AB har rett til å avslå din forespørsel om sletting dersom det finnes avtaler eller juridiske forpliktelser som hindrer det. Dette kan blant annet være forpliktelser som følger av andre lover, slik som regnskaps- og skattelovgivning.

Ønsker du å vite mer om hva den nye forordningen innebærer, finner du mer informasjon hos Datatilsynet.
https://www.datainspektionen.se/lagar--regler/dataskyddsforordningen

Kontakta oss
Choose country