Kjøp og Leveransevilkår
Generell informasjon
Når du legger inn en bestilling hos Bengans.no, godtar du vilkårene som er angitt her. Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i vilkårene, så vær oppmerksom på at det er kundens ansvar å holde seg oppdatert om gjeldende vilkår.
Priser og betaling
Alle priser på nettsiden vår er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (mva) i henhold til gjeldende lover og forskrifter. Vi tilbyr betaling gjennom vår partner Qliro, som gir muligheter for blant annet betaling med kredittkort, faktura og delbetaling. For mer informasjon om betalingsalternativene, vennligst besøk Qliro.
Kortbetaling
Når du betaler med kort, blir kortet ditt belastet umiddelbart.
Leveranse
Vi tilbyr leveranser innen Norge gjennom Bring. Standard leveringstid er 3-7 virkedager. For spesialbestillinger eller varer som må skaffes fra eksterne leverandører, kan leveringstiden være lenger. Forsendelseskostnader beregnes ut fra forsendelsesmetode, størrelse og vekt på pakken, samt leveringsadresse. Vi forbeholder oss retten til å endre leveringskostnader basert på endringer i fraktsatser fra Bring. Hvis leveransen blir forsinket, vil vi informere deg så snart som mulig og gi deg informasjon om dine rettigheter i henhold til norsk lov.
Angrerett
Som kunde har du rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager etter at du har mottatt varen. For å benytte angreretten må produktet være i uåpnet og ubrukt tilstand, med mindre varen er defekt. Digitale produkter som er lastet ned etter samtykke er unntatt fra angreretten. Vennligst kontakt kundeservice for mer informasjon om hvordan du går frem for å returnere en vare. Vi følger angrerettloven (lov om angrerett) og andre relevante lover i henhold til norsk lovgivning.
Retur og reklamasjon
Hvis du mottar en defekt eller feil vare, eller hvis varen på annen måte ikke samsvarer med beskrivelsen, har du rett til å kreve en erstatning. Kontakt kundeservice så snart som mulig for å melde om problemet. Vi står for returkostnadene dersom det er vår feil. Du har klagerett i to år fra kjøpsdato, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger, i henhold til norsk lov.
Kundeservice
Har du spørsmål om dine kjøp, angrerett, levering eller annet, kan du kontakte oss på support@bengans.se. Vi er her for å hjelpe deg!
Leveranser
Vi bruker Bring i Norge, og levering skjer til ditt nærmeste utleveringssted (med mindre du selv velger utleveringssted/pakkeboks) med full sporing. Du vil motta en SMS når varen har ankommet utleveringsstedet, så det er viktig at du oppgir riktig mobilnummer ved bestilling. Leveringstiden med Bring er 1–2 arbeidsdager innen Norge. Restordrer sendes ut så snart Bengans mottar varen fra leverandøren.
Bengans Nettbutikk har lager i Göteborg, og vi behandler din ordre så raskt som mulig. Hvis alle artiklene i ordren din er på lager, sendes de innen 1–4 arbeidsdager etter bestilling. Bestiller du flere artikler, og en av dem er utsolgt, venter vi til resten er tilgjengelig før hele ordren sendes. Hvis du bestiller varer med forskjellige lanseringsdatoer, må du legge inn separate bestillinger for å få leveringer på lanseringsdatoene. Ellers vil vi alltid vente til siste lanseringsdato før hele ordren sendes.
Uavhentede pakker
Dersom du ikke henter ut din bestilling, vil Bengans belaste et gebyr som tilsvarer kostnadene vi har hatt for bestillingen, for tiden 150 NOK pluss fraktkostnaden. Nye bestillinger godkjennes først etter at dette gebyret er betalt.
Vi forbeholder oss retten til å avslå ordre og sperre kunder fra videre bestilling.
Forhåndsbestillinger
Du kan bestille artikler som ennå ikke er lansert. I stedet for en KJØP-knapp har disse artiklene en FORHÅNDSBESTILL-knapp. Disse sendes fra oss dagen før lanseringsdato. Hvis du legger inn en bestilling som inneholder både kommende og allerede lanserte artikler, vil hele bestillingen sendes samtidig med den sist lanserte artikkelen. For å få levering på respektive lanseringsdato, vennligst legg inn separate bestillinger.
Vær oppmerksom på at lanseringsdatoer kan bli utsatt av plateselskapene. For oppdatert lanseringsdato for en bestemt tittel kan du alltid besøke vår nettside.
Viktig informasjon om avtale med Qliro Faktura
Når du betaler med Qliro faktura, inngår du en avtale med Qliro. Denne avtalen innebærer blant annet at du godtar Qliro som ansvarlig for betalingen. GDPR og avtalen du inngår med Qliro gjør at Bengans ikke kan ta ansvar ved eventuelle tvister angående din betaling. Alle spørsmål vedrørende din betaling, refusjon osv. henvises til Qliros kundeservice. Hvis du vil lese mer om Qliro og deres vilkår, kan du gjøre det her: https://se-support.qliro.com
Qliro
Visste du forresten at de som velger å betale via Qliro-appen halverer risikoen for å glemme betalingen sin? Du kan laste ned appen her.
Feil i publisering
Vi tar forbehold om prisjusteringer, prisfeil, lagerendringer og eventuelle tekniske feil på nettsiden, nettleseren, nettverket og serverne. Vi forbeholder oss retten til å korrigere produkttekster, bilder og priser som er skrevet eller trykket feil på nettsiden eller i trykt materiale. Vi tar også forbehold om at enkelte varer kan utgå eller bli utsolgt.
Personvern
Dine personopplysninger behandles i samsvar med personopplysningsloven og gjeldende regler for behandling av personopplysninger. Les mer om hvordan vi håndterer personopplysninger i vår personvernerklæring.
Tvist
Eventuelle tvister skal løses av Allmänna reklamationsnämnden i Sverige.
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
--
Selskapsinformasjon:
Bengans Skivbutik AB
Stigbergstorget 1
414 63 Göteborg
Sweden
e-post: support@bengans.se
Organisasjonsnummer: 556609-3901
Mva:827893072
Bengans Skivbutik C/O Athene Vat Services
Postboks 4691 Nydalen
0405
Oslo