we love music

Brukernavn


Spørsmål og svar


Er artikkelen på lager?
Ordrestatus og spore forsendelse
Min bestilling er restnotert og forsinket
Jeg vil legge til eller avbestille en artikkel på min bestilling
Individuelle ønsker om pakking
Reklamasjoner
Priser i nettbutikk og butikk
Hvordan velger jeg alternativ leveringsadresse?
Jeg har flyttet – hvordan endrer jeg adressen min?
Hvorfor kan jeg ikke bli fakturakunde?
Jeg vil kjøpe signerte eksemplarer på forhånd, hvordan gjør jeg det?
Kan jeg bestille plater jeg ikke finner i nettbutikken?
Jeg vil bestille plater og hente i butikk, hvor henvender jeg meg?
Selger Bengans til hele verden? 
Cookies
Jeg vil registrere meg / avregistrere meg for nyhetsbrev
GDPR (Personvernforordningen)


Er artikkelen på lager?
I nettbutikken kan du se om en artikkel har statusen "På lager", "Få på lager" eller "På leverandørlager". Vi gjør vårt beste for å vise en korrekt lagerstatus, men tar forbehold om eventuelle lagerfeil. Ønsker du å være sikker på om en artikkel er på lager, er du velkommen til å ringe eller sende oss en e-post. Vær oppmerksom på at lagersaldoen gjelder for vår nettbutikk, ikke for våre fysiske butikker.

Ordrestatus og spore forsendelse
Når vi har mottatt din bestilling, får du en ordrebekreftelse på e-post med dine registrerte kundeopplysninger og bestilte artikler. Sjekk at opplysningene stemmer.

Logger du inn på kontoen din, kan du se ordrestatusen din (mottatt, sendt eller avbestilt). Så snart bestillingen sendes til deg, får du en leveringsbekreftelse via e-post som angir hvilke artikler som er sendt og om noen er restnotert. Leveringsbekreftelsen sendes til deg uavhengig av om du har gjort kjøpet som innlogget kunde eller ikke.

Vi bruker Bring innen Norge, som leverer til ditt nærmeste utleveringssted. For pakker under 300g vil pakken komme i din postkasse; dette tilvalget kan også brukes for større pakker opptil 3kg.


Min bestilling er restnotert og forsinket

Hvis artikkelen ikke er på vårt lager, bestilles den hos leverandøren. Normalt tar det én til tre arbeidsdager å få varen fra leverandøren, og ytterligere en dag før den sendes fra oss. Hvis den også er utsolgt hos leverandøren, kan det dessverre ta lengre tid, avhengig av når et nytt opplag trykkes. Er det en vanlig tittel, går det raskt.

Alle restnoterte artikler sendes fraktfritt.

Jeg vil legge til eller avbestille en artikkel på min bestilling
Vi vil da avbestille din opprinnelige ordre, og du kan legge inn en ny inkludert artikkelen du ønsket å legge til. Du må kontakte oss via telefon eller e-post (oppgi kunde- eller ordrenummer) og vente på vår bekreftelse før du legger inn din nye ordre.

Hvis du vil avbestille en artikkel, går det fint så lenge vi ikke har sendt den til deg. Du må kontakte oss via telefon eller e-post (oppgi kunde- eller ordrenummer), og du vil motta en bekreftelse fra oss på at artikkelen er avbestilt.

Individuelle ønsker om emballasje.
Dessverre har vi ikke mulighet til å ta individuelle ønsker om emballasje av bestillinger og varer. Dette skyldes at både ordrebehandling og pakking styres automatisk i forhold til lageret, og individuelle ønsker kan derfor dessverre ikke oppfylles. Vi pakker alle kundeordrer så omsorgsfullt som vi bare kan.


Priser i nettbutikken og fysiske butikken
Alle priser på bengans.no er inkludert VAT og i norske kroner. Prisen kan variere mellom våre fysiske butikker og nettbutikken.

Hvordan velger jeg en alternativ leveringsadresse hvis jeg skal gi bort en plate som gave eller er bortreist?
Vennligst kontakt kundeservice på support@bengans.se, så hjelper vi deg.
 

Jeg har flyttet – hvordan endrer jeg adressen min?
Vennligst kontakt kundeservice på support@bengans.se, så hjelper vi deg.



Hvorfor kan jeg ikke bli fakturakunde?
Vi samarbeider med Qliro ved fakturabestillinger, og det er Qliro som vurderer om bestillingen godkjennes mot faktura. Vi tilbyr også direktebetaling fra bank og konto/kredittkort via Qliro.


Jeg vil kjøpe signerte eksemplarer på forhånd, hvordan gjør jeg det?
Hvis en artist kommer til butikken for en spillejobb/signering, kan disse ikke forhåndsbestilles. De blir tilgjengelige for bestilling først etter signeringen, når vi vet om vi har noen signerte eksemplarer å tilby. Vi vet ofte ikke hvor lenge artisten kan bli, eller om de har tid og mulighet til å signere ekstra plater utover til kundene som er til stede. Du er selvfølgelig velkommen til å kontakte den aktuelle butikken etter signeringen for en oppdatering. Vær oppmerksom på at vi ofte tilbyr signerte eksemplarer ved forhåndsbestilling av plater. I slike tilfeller fremgår det tydelig på nettsiden at platen er signert, så lenge tilbudet gjelder.

Kan jeg bestille plater jeg ikke finner i nettbutikken?
Ulike plater er tilgjengelige i varierende tidsperioder. Når en plate blir utsolgt, avgjør plateselskapet om den skal trykkes opp igjen. Hvis de velger å ikke trykke den opp, blir den utgått og kan ikke lenger bestilles. I noen tilfeller kan den imidlertid fortsatt være tilgjengelig via import. Hvis du savner en plate i nettbutikken vår, er du velkommen til å kontakte oss, så undersøker vi om den kan kjøpes inn via import.

Jeg vil bestille plater og hente dem i butikken, hvor henvender jeg meg?
Det går helt fint, du bestiller som vanlig på bengans.se og velger 'Hent i butikk' som leveringsalternativ. Du kan velge mellom vår butikk i Göteborg eller Stockholm.

Selger Bengans til hele verden?
Bengans nettbutikk selger til hele verden med unntak av noen få land. På grunn av store leveringsproblemer til Sør- og Mellom-Amerika forbeholder vi oss retten til å avslå og kansellere bestillinger til disse landene. Vi selger ikke til Russland, Belarus, Nord-Irland eller Åland.

Jeg vil registrere meg for / avregistrere meg fra nyhetsbrev.
Her kan du registrere deg for eller avregistrere deg fra vårt nyhetsbrev.

Cookies
For å gi deg som besøkende en god opplevelse bruker vi cookies. Dette inkluderer både nødvendige cookies for nettstedets grunnleggende funksjonalitet, men også cookies for ytelse, personalisering, markedsføring og mer. Du bestemmer selv ved å tilpasse dine cookie-innstillinger etter eget ønske.

Nødvendige cookies aktiverer grunnleggende funksjoner som sørger for at nettstedet fungerer trygt og riktig. Disse kan derfor ikke slås av. Disse cookiene håndterer blant annet navigasjon på siden, neste steg i kjøpsprosessen og innlogget modus.

Statistikk og analyse. Disse cookiene gir oss informasjon om hvordan brukeropplevelsen på vårt nettsted fungerer og gir oss mulighet til å jobbe med forbedringer, brukervennlighet, kundeservice og andre lignende funksjoner.

Markedsføringscookies brukes til annonsering, hvor vi, sammen med våre samarbeidspartnere, kan kommunisere den typen tilbud vi vurderer som mest relevante for deg og dine preferanser.

Personaliseringcookies brukes til å tilpasse din opplevelse av nettstedet basert på dine preferanser, kjøpshistorikk og hvordan du har navigert. Dette gir deg mer relevante tilbud og en bedre brukeropplevelse.

GDPR (General Data Protection Regulation)
GDPR (General Data Protection Regulation) er en EU-forordning som gjelder i hele EU fra og med 25. mai 2018. GDPR erstatter den svenske Personopplysningsloven. Dette innebærer at kravene til hvordan selskaper og organisasjoner kan behandle dine personopplysninger, skjerpes. Bengans Skivbutik AB, organisasjonsnummer 5566093901, er behandlingsansvarlig og ansvarlig for behandlingen av personopplysninger i samsvar med Personvernforordningen (GDPR). Forordningen styrker dine rettigheter når det gjelder personlig integritet. Det er viktig at du føler deg trygg på hvordan dine personopplysninger behandles.

Hvorfor behandler vi personopplysninger?
Formålet med Bengans Skivbutik ABs behandling av dine personopplysninger er først og fremst å oppfylle våre forpliktelser overfor deg og våre oppdrag. Vi kan ha dine personopplysninger fordi du på et tidspunkt i løpet av de siste årene har kjøpt produkter hos oss, og at vi i forbindelse med dette har mottatt dine kontaktopplysninger.

Sikkerhet
Bengans Skivbutik AB har sikkerhetstiltak for å beskytte dine personopplysninger mot ulovlig eller uautorisert behandling. Kun personer som faktisk trenger å behandle dine personopplysninger for at Bengans Skivbutik AB skal kunne oppfylle de angitte formålene, har tilgang til dem.

Dine rettigheter
Du har rett til å få vite hvilke av dine personopplysninger Bengans Skivbutik AB behandler og til hvilke formål. Dette skjer gjennom en forespørsel om et såkalt registerutdrag. Vi er forpliktet til gratis, etter forespørsel, å gi informasjon om personopplysninger som angår deg, hvor disse opplysningene er hentet fra, formålene med behandlingen, og hvilke mottakere eller kategorier av mottakere opplysningene er delt med. Send forespørselen din tilinfo@bengans.se. Vi forbeholder oss retten til, ved åpenbart grunnløse eller urimelige forespørsler, enten å kreve et rimelig gebyr som dekker de administrative kostnadene for å gi informasjonen eller utføre tiltaket som er forespurt, eller å nekte å imøtekomme forespørselen.

Du har også rett til å kreve at Bengans Skivbutik AB sletter dine personopplysninger fra alle systemer. Dette kalles i loven for 'retten til å bli glemt'. Bengans Skivbutik AB har rett til å avslå din forespørsel om sletting dersom det finnes avtaler eller juridiske forpliktelser som hindrer det. Dette kan blant annet være forpliktelser som følger av andre lover, slik som regnskaps- og skattelovgivning.

Ønsker du å vite mer om hva den nye forordningen innebærer, finner du mer informasjon hos Datatilsynet.
https://www.datainspektionen.se/lagar--regler/dataskyddsforordningen